Gå tilbage Gå tilbage

Brugervejledninger

Brugervejledninger
увидеть все

FAQ - ofte stillede spørgsmål

FAQ - ofte stillede spørgsmål
увидеть все

Betingelser og vilkår

Vilkår og betingelser for NORTBERG online shop www.nortberg.dk

Her kan du se de Nortberg-købsbetingelser, der gælder, når du handler i vores onlinebutik.
 

Generelt

Købsbetingelserne udgør sammen med din bestilling, der er bekræftet ved en ordrebekræftelse, det generelle aftalegrundlag for dit køb. Når din bestilling er afsluttet, modtager du en ordrebekræftelse pr. e-mail, som fortæller dig, hvilke(t) produkt(er) du har købt. Salgsbetingelser og andre oplysninger på www.nortberg.dk findes på dansk.

Forbrugerkøb er reguleret af bl.a. relevant lovgivning. https://www.forbrug.dk/
https://www.forbrug.dk/artikler/forbrug/test-og-raad/forbrugerleksikon/koebeloven/ Følg linkene til disse forordninger, hvis du vil have flere oplysninger om dine rettigheder og forpligtelser ved køb. Hvis disse vilkår og betingelser kræver skriftlig form, sker det via e-mail, SMS, brev, fax osv. Hvis du ønsker, at vi skal sende påmindelser, anmodninger osv. Hvis du ønsker, at vi skal sende dig påmindelser, anmodninger osv. via e-mail, SMS eller tilsvarende elektroniske kommunikationsmetoder, skal du udtrykkeligt acceptere dette ved at sætte kryds i et felt eller lignende.

For at handle i vores online shop skal du være mindst 18 år eller have ret til at foretage et køb, f.eks. i form af en godkendelse fra en værge.

1. Produkter

Produkter, der sælges af Nortberg, kan anvendes i Sverige/Danmark. Produkterne har en manual i fysisk eller digital form, hvis produkterne kræver det. Nortberg arbejder for at fremme økologiske principper og forsøger at reducere forbruget af papir til udskrivning af teknisk dokumentation, så vejledninger kan ofte downloades fra vores websted.

2. Sider

"Sælger" betyder: AGD Lider Market, som sælger sine varer på www.nortberg.dk.

Kontaktoplysninger til Nortberg:
Kundeservice telefon: 78 71 57 80
e-mail: m.lange@nortberg.dk

"Sælger" omtales i det følgende som "vi", "os" eller "Sælger". Køber betyder: den person, der er angivet som køber i ordren, i det følgende benævnt "du", "du", "din" eller "dit".

"Køber" er den person, der afgiver ordren.


3. Din bestilling

Din bestilling er bindende, så snart vi modtager din bestilling på vores server (computer). Du bør dog huske, at en part ikke er bundet af aftalen, hvis der er skrive- eller trykfejl i sælgers tilbud i netbutikkens bestillingsløsning eller i købers ordre, og en anden part har gjort eller burde have opdaget, at der var en sådan fejl.

Du kan også fortryde dit køb i henhold til loven om fortrydelsesret, jf. aftalens punkt 6.


Når vi har modtaget din ordre, bekræfter vi den og sender dig automatisk en ordrebekræftelse. Læs omhyggeligt ordrebekræftelsen, når du modtager den, og kontrollér, at ordrebekræftelsen stemmer overens med din ordre. Hvis der ikke er overensstemmelse mellem din ordre og ordrebekræftelsen, kan du kontakte kundeservice på tlf. 78 71 57 80 eller på m.lange@nortberg.dk.

Vi bestræber os på at give vores kunder de mest præcise oplysninger om vores produkter. Vi forbeholder os dog ret til at der kan forekomme trykfejl eller tekniske fejl i tekst, priser og billeder, som kan betyde, at vi ikke kan levere i overensstemmelse med de oplysninger, der er givet i vores netbutik, vores markedsføring eller andet.

Desuden forbeholder vi os ret til at annullere en ordre eller en del af den, hvis produktet er udsolgt. I tilfælde af en udsolgt vare vil du få besked, eventuelt med oplysninger om, hvad vi kan tilbyde i stedet. Du vil have mulighed for at acceptere vores nye tilbud med de ændringer, vi har foretaget i din ordre, eller at annullere din ordre.

Betaling
Alle priser er inklusive moms. Din ordreoversigt vil omfatte alle udgifter i forbindelse med varen, såsom forsendelse, porto, emballage osv. Priserne ændrer sig konstant, og vi forbeholder os derfor ret til at ændre priserne som følge af prisændringer fra vores leverandører, valutaændringer, skatteændringer, salg, udestående ordrer, uoplyste varer, skrivefejl og force majeure.

Vores netbutik er åben 24 timer i døgnet, så du kan altid handle hos os. I en kort periode kan visse dele af webstedet være utilgængelige på grund af vedligeholdelse.

Vi forbeholder os ret til at ændre priserne på produkter, der er omfattet af kampagner eller lignende.

Vi har alt, hvad du har brug for til en sikker og nem betalingsløsning til at modtage betalinger online. Du kan vælge at betale med:

  • PayPal
  • Almindelig bankoverførsel
     

Nortberg erklærer sikre internetforbindelser til sine websteder, hvor de anvender SSL-standarden til datakryptering. Derimod er de enkelte udbydere af betalingstjenester, som Nortberg samarbejder med, ansvarlige for sikkerheden i forbindelse med transaktionerne.

5. Levering
Norberg tilbyder gratis levering inden for Danmark. Nortberg har ikke sin egen transportflåde, men benytter sig af eksterne virksomheder. Leveringer foretages af et specialiseret transportfirma, en kurertjeneste eller et postvæsen, der dækker hele Europa.

Leveringsbetingelser, leveringstider og priser til destinationer beliggende på øer aftales individuelt med kunden. Hvis du har yderligere spørgsmål, kontakt os venligst.

For leveringer med kurer eller post:
Når du har registreret din ordre, vil du modtage en e-mail med en ordrebekræftelse. Om nogle få dage vil du modtage en e-mail med en sporingskode. Du kan følge varens rejse på transportørens websted. Alle varer leveres med pakkepost, og du vil modtage en e-mail og en sms, der fortæller dig, hvornår varen kan afhentes på dit nærmeste postkontor.

Ved forsendelser på over 35 kg kontakter transportøren dig via SMS for at aftale et tidsrum for leveringen. Dette bestilles derefter på transportørens hjemmeside. Transportøren kontakter dig også ca. 30 minutter før deres ankomst på den dag, du har aftalt. For at sikre, at du modtager den rigtige vare, vil fragtmanden bede om identifikation, når varen leveres.

Leveringstid
Leveringstiden er normalt 2-14 arbejdsdage efter modtagelse og accept af din ordre. Leveringstiden gælder for produkter, der er tilgængelige på centrallageret, og kan variere afhængigt af, hvor du bor. Vi gør altid vores yderste for at overholde en bestemt leveringstid, så du modtager dine produkter så hurtigt som muligt. Leveringstiden varierer afhængigt af, hvilke dage dit postnummer besøges af transportøren.

Hvis vi skal vente på levering fra leverandøren eller skal bestille hos producenten, kan leveringstiden tage op til 3-5 dage længere.

Hvis
Vi gør alt for at overholde den forventede leveringsdato, der er angivet på din ordre, men vi kan desværre ikke garantere levering på en bestemt dag. Hvis du skal på ferie eller lignende, har du mulighed for at bestille den ønskede leveringsdato i kommentarfeltet i indkøbskurven.

Hvis en vare ikke kan leveres
Hvis leveringen er forsinket, giver vi dig besked, så snart vi får kendskab til det, sammen med en angivelse af, hvornår en eventuel levering kan finde sted, eller om varen/varerne er udsolgt(e). Du har derefter mulighed for at vælge en erstatningsvare eller fortryde købet. Der kan være situationer, hvor det ikke er muligt at opfylde en ordre, f.eks. hvis vores leverandører ikke kan opfylde deres opgave med os. Nortberg forbeholder sig derfor ret til at afvise eventuelle erstatningskrav fra kunden, som vedrører leveringsforsinkelser.

Pligt til at undersøge varen
Ved modtagelse af produkterne skal du kontrollere, at leveringen er i overensstemmelse med ordrebekræftelsen, at produkterne ikke er blevet beskadiget under transporten, eller at produkterne har fejl eller mangler. Hvis varerne ikke er som bestilt eller har mangler, skal køberen underrette sælgeren i tilfælde af en reklamation.

I tilfælde af transportskader
Vi anbefaler, at alle vores kunder omhyggeligt inspicerer emballagen ved modtagelsen for at opdage eventuelle skader på pakken efter leveringen. Hvis uheldet er ude, og varen er blevet beskadiget under transporten, anbefaler vi, at du nægter at tage imod varen og derefter kontakter os så hurtigt som muligt. Hvis emballagen er beskadiget ved leveringen, men selve varen er ubeskadiget, skal du bede transportøren om at notere dette på fragtbrevet.

I tilfælde af skjulte skader, dvs. skader, der ikke kan konstateres ved leveringen, er det vigtigt, at du ikke tager varen i brug, før vores teknikere har undersøgt den. Det er også vigtigt, at du beholder den originale emballage som bevis for, at skaden ikke var synlig på leveringstidspunktet. Hvis du oplever skjulte skader, bedes du kontakte os så hurtigt som muligt. Hvis varen ikke skal samles på et senere tidspunkt, anbefaler vi, at du pakker den ud med det samme og kontrollerer, at den er som forventet.

Vi vil bede dig udfylde en reklamationsformular med alle tilgængelige oplysninger - herunder billeder af produktet og emballagen. Vi forbeholder os ret til at afvise klager, der ikke er ledsaget af fotodokumentation.

BEMÆRK: Du må ikke bruge produktet og du skal opbevare emballagen, indtil der er fundet en tilfredsstillende løsning.

Bortskaffelse - returnering af et gammelt produkt
Elektriske og elektroniske produkter, såkaldte EE-produkter, er en kompleks og omfattende gruppe af produkter såsom husholdningsapparater og køkkenredskaber (vaskemaskiner, komfurer, støvsugere osv.). Det meste EE-affald indeholder sundheds- og miljøskadelige stoffer, så det bør ikke bortskaffes sammen med andet affald. Det er vigtigt, at EE-affald behandles korrekt under bortskaffelsen. Dele, der indeholder miljøgifte, behandles som farligt affald, mens resten i vid udstrækning genanvendes.


Du kan bede Nortberg om at hjælpe dig med at returnere dit gamle produkt, når vi leverer dit nye produkt. Ved at vælge denne service sikrer vi, at produktet bliver genanvendt på en miljøvenlig måde.

Hvis vi ikke kan tilbyde at returnere dit gamle produkt, kan vi kontakte et godkendt returcenter.

Disse ... genbrugsvirksomheder er godkendt af det den danske miljøstyrelse og tager sig af alle typer EE-affald:

 


For private er det meget let at komme af med EE-affald på en ansvarlig måde. De fleste genbrugspladser tager imod størstedelen af EE-affald. Detailhandlere, der sælger lignende produkter, tager oftest også imod EE-affald, selvom det er fra et mærke, de ikke fører i deres butik.

 

6. Fortrydelsesret
Ret til tilbagelevering i forbindelse med åbent køb


Når du handler online, har alle kunder ret til at returnere et produkt uden at angive en grund inden for 14 dage efter modtagelsen af forsendelsen. Der er flere aspekter, der skal tages hensyn til for at kunne returnere varer effektivt:

Produktet skal være ubrugt og ubeskadiget, dvs. i samme stand som da du modtog det.

Alle mærker skal være på produktet, og den originale emballage skal medfølge returvaren.

Det returnerede produkt skal være i samme stand, som da det blev købt. Desværre er vi nødt til at afvise produkter, der viser tegn på brug eller har synlige mærker/skader/ridser, da de ikke kan videresælges.
 

Produktet skal rengøres

Er der nogen krav til, hvad der skal returneres?
Ja, det returnerede produkt skal være i samme stand, som da det blev købt. Vi accepterer desværre ikke returnering af produkter med synlige skader som f.eks. ridser eller andre tegn på brug. Den skal være grundigt rengjort. Alt tilbehør, der følger med produktet, skal også returneres. Vi kræver også, at produktet leveres i sin originale emballage.

Kan jeg teste den emhætte, jeg har købt?
Ja, du må gerne teste den købte emhætte. Du kan åbne emballagen og se varen. Hvis du foretager en for omfattende undersøgelse, og produktet har synlige mærker/skader/ridser, vil du måske ikke kunne returnere din købte vare.

Kan jeg returnere en emhætte, som jeg allerede har installeret?
Nej, du kan ikke returnere en emhætte, der allerede er blevet monteret. Desværre er vi nødt til at afvise produkter, der viser tegn på brug eller har synlige mærker/skader/ridser, da de ikke kan videresælges.

Kunden er ansvarlig for at returnere produktet. Varen(-/varerne) skal være forsvarligt pakket ind. Det er optimalt, hvis varen/varerne returneres i den originale produktemballage og transportemballage.

Varerne skal være komplette. Det betyder, at alt tilbehør, f.eks. fjernbetjening, brugermanual og batterier, skal medfølge ved returneringen. Hvis de returnerede varer ikke er fuldstændige, vil NORTBERG opkræve købsprisen for de manglende dele.

Varen kan returneres direkte til Nortbergs centrallager i Europa:
 

Emhætter
NORTBERG
Kolberga 2
25-619 Kielce

POLEN

Din ordre vil blive afregnet, og du vil få udbetalt det samme beløb, som du kunne have betalt.

7. Garanti for vores kunder - penge tilbage
Vi stiller sikkerhed med fuld returret i Nortberg. Fortrydelsesfristen begynder, når varen modtages af kunden. Vi forbeholder os retten til at give afkald på returretten i tilfælde af gentagne misbrug.

Hvis der opstår en skade eller fejl inden for de første 14 dage, kan du få en ny vare eller pengene tilbage uden at skulle vente på en reparation. Hvis produktet er beskadiget ved et uheld eller selvforskyldt, gælder denne kundegaranti ikke.

Garantien dækker fejl og mangler, som forbrugeren ikke er ansvarlig for.

Hvordan returnerer jeg varer, der er købt i netbutikken?
Du vil modtage en returetiket fra os via e-mail. Hvis du ikke har modtaget returlabelet pr. e-mail, kan du kontakte kundeservice, så hjælper vi dig. Send os en e-mail på m.lange@nortberg.dk

8. Reklamationssager
Vi sætter stor pris på din feedback som kunde, så kontakt os venligst, hvis du har problemer med et produkt, du har købt hos os. Når vi har modtaget din klage, vil vi bestræbe os på at behandle den inden for 14 dage.

Du kan indgive en reklamation på en vare i op til to år efter, at du har modtaget den som kunde.

I tilfælde af problemer eller defekter ved varerne: Beskriv venligst årsagen til reklamationen så præcist som muligt og vedlæg billeder af reklamationen, så vi kan behandle reklamationen. Transportøren kontakter dig for at aftale en dato for levering af den nye vare og afhentning af den gamle vare. Du vil modtage en returetiket fra os via e-mail.

Dette er dog ikke en defekt, hvis fejlen skyldes unormalt slid eller forkert brug - f.eks. at du har brugt den i strid med brugsanvisningen. Hvis varen er blevet beskadiget af eksterne faktorer (f.eks. stødskader eller normal slitage), er dette ikke omfattet af garantien eller retten til at indgive reklamation.

Vi refunderer dine penge så hurtigt som muligt, senest 14 dage efter modtagelse af varen.

9. Løsning af konflikter
Parterne vil bestræbe sig på at løse eventuelle tvister i mindelighed. Det er også muligt at kontakte kontoret for forbrugerbeskyttelse/forbrugerrådet for at få hjælp i en eventuel tvist med sælgeren. Hvis tvisten efter mægling i Forbrugerrådet ikke kan løses i mindelighed, kan parterne skriftligt anmode Forbrugerrådet om at indbringe tvisten for Forbrugerklagenævnet. Afgørelser truffet af Forbrugerklagenævnet er endelige fire uger efter forkyndelsen. Inden afgørelsen bliver endelig, kan parterne ved at indgive en stævning til Forbrugerklagenævnet indbringe afgørelsen for en domstol.


Sælgerens kontaktoplysninger:

AGD Lider Market
Kolberga 2
25-619 Kielce
NIP: 959-193-51-28
REGON: 260568450
78 71 57 80
e-mail: m.lange@nortberg.dk

Hvorfor Nortberg?

  • Betingelser og vilkår
    Hurtig
    og sikker forsendelse
  • Betingelser og vilkår
    Produkt direkte
    fra producenten
  • Betingelser og vilkår
    Kvalitetsgaranti
  • Betingelser og vilkår
    Garantiservice
    i efter garanti